سرمایه گذاری شرعی و اسلامی

تاریخ انتشار:
1403/6/24 04:05:31

سرمایه گذاری مطابق با موازین شرعی


برای مشاهده جزییات و نحوه سرمایه گذاری در قسطی کلاب بخش بهترین سرمایه گذاری را مطالعه و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.


سرمایه گذاری شرعی و اسلامی


سرمایه گذاری شرعی و اسلامی یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از مردم است. در کشور ما که یک جامعه اسلامی در حال زندگی هستند بسیار مهم است که کسب درآمد و افزایش در سرمایه از طرق مشروع بدست آید.

بنابراین بسیاری از شرکت ها و موسسات مالی این نکته را در نظر گرفته و شرایطی را برای سود سرمایه در نظر میگیرند که برای این قشر قابل قبول باشد.

فلسفه شکل گیری چنین بحث هایی "ارزش زمانی" پول است. ارزش زمانی پول به این معنی است که با گذشت زمان ارزش پول ، اوراق بهادار، مسکوکات و ... برای مثال در زمانی معادل n عدد از کالای X بوده است  اما بعد از گذر زمان معال n-1 یا n+1 عدد از همان کالا است. اگر با گذشت زمان ارزش زمانی پول کمتر از زمان قبل باشد این  باعث می شود تا افراد از اینکه مدتی سرمایه خود بلااستفاده و راکد باشد نگران شوند.

با توجه به اینکه قوانین ادیان الهی در بسیاری از موارد با منطق افراد جامعه همسو بوده و پذیرفته شده است ، بسیاری از قوانین شرعی مربوط به موارد اقتصادی مطابق با شرایط حاکم بر اقتصاد جامعه بوده است.

اما اینکه میزان سود سپرده های بانکی و یا سایر سرمایه گذاری ها با گذشت زمان به چه میزان افزایش داشته باشد یکی از فاکتور های اصلی نرخ تورم است که ممکن است در هر کشوری متفاوت باشد.

در شرایط عادی اگر نرخ تورم به عنوان مثال 15 درصد تشخیص داده شود میزان سود بانکی باید به همان میزان افزایش می یابد. و اگر چنین باشد میتوان گفت که سرمایه گذاری با موازین شرعی مطابقت دارد.

البته گاهی میزان واقعی تورم در یک جامعه تا حدودی مورد بحث قرار می گیرد و ممکن است از دید برخی در یک کشور میزان تورم کمی بیش از میزان اعلام شده است.

نکته ای مسلم است این است که خود بهره های بانکی و سود های حاصل از سرمایه گذاری اگر بیشتر از میزان تورم باشد خود می تواند به عاملی برای رشد فزاینده تورم تبدیل شود.

به طور کلی اگر به دنبال سرمایه گذاری شرعی و قانونی هستید گزینه های مختلفی پیش روی شماست.

سایر بلاگ های مرتبط

سرمایه گذاری دربانک صادرات

سرمایه گذاری دربانک صادرات
بانک صادرات ایران به عنوان یک بانك خصوصی و به شکل سهامی عام با نام «بانک صادرات و معادن ایران....

نرخ سود بانک ملی

نرخ سود بانک ملی
آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که برای شروع یک کار جدید به چه ابزاری نیازمند هستید بسیاری از افراد فکر می کنند که با نداشتن سرمایه کافی...